Monday, March 21, 2011

Beliau Pun Nak Hidup Juga

.

Assalamualaikum..

Emm..lama juga aku tak update bl0g..maka, di petang hari yang suam2 kuku antu redupnye, jari jemari yang tak berapa nak runcing ni mengetuk2 keypad menaip entri..=_=

0k, berbalik kepada tajuk entri..hari sabtu, aku berada di kampung..cuti2 Malaysia..maklum la, asik keje je..badan pun dah sakit2..amik kesempitan kesempatan cuti 2 ari untuk merehatkan diri, menenangkan kepala h0tak yang dah sendat & mampat ni..

Malam, lepas Isyak, aku ajak abah, mak & adik beradik aku keluar makan..abah keberatan, sebab die minta mak aku masak..tapi aku paksa juga..bertuah punya anak..pi sh0pping dulu..dah penat sh0pping sambil cuci mata sampai bersih, perut pun mendendangkan lagu yang sungguh merdu minta di isi..ape lagi, makan time! sampai di kedai makan, berbual2 dulu sementara menunggu makanan sampai..bila nampak je pelayan membawa makanan, terus mata jadi bulat macam lampu vespa..tekak mer0nta2 minta di suapkan makanan..nampak sangat kebuluran kan?..=P

Tengah asyik mashyuk menikmati keenakkan makanan, tetiba terdengar suara sese0rang menjerit..semua mata pelanggan tert0leh ke arah suara tersebut..kelihatan, salah se0rang pelayan, memalingkan muka ke arah lain sambil menutup telinga lalu berkata, "tak sempat"..pelanggan tayang muka pelik..ape yang tak sempat?..pelayan tu kata, kucing kena langgar lalu tunjuk ke arah jalanraya..aku t0leh ke arah yang di tunjukkan, terus sentap hati aku, sedih yang amat..bergenang air mata tatkala melihat sekujur tubuh seek0r anak kucing sedang menggelupur akibat dari lenyekkan tayar kereta salah se0rang pelanggan kedai makan tersebut..percikkan darah mewarnai jalan..perut anak kucing tersebut leper..aku rasa anak kucing tu baru je duduk kat sebelah kaki aku..aku t0lak pinggan ke tepi..hilang terus selera aku nak makan..geram betul aku dengan 0rang yang langgar anak kucing tu..b0leh die buat tak tau je..tayang muka takde perasaan & tanpa rasa bersalah..nak je aku sekeh2 kepala die kat jalanraya tu..kata 0rang, kalau kita langgar kucing, maka akan terjadi sesuatu bala ke atas diri kita & family..Wallahualam..

3 comments

Anonymous said...

i x boleh tgk benda mcm tu yunk. x sampai hati. lebih baik i x tgk drpd i tgk. tgk orang buta jalan pun i dah sebak.

Yatt Atasinchi said...

sm la ngan i yunk..smpi x selera nk mkn..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

fifi: sy buta jalan..awak nengok sy awak sebak tak..

hish..kesiannya anak kucing tu..kalau sy mesti dah pitam kat situ..yerla dulu kucing kesayangan penah mati kena racun jd sedih sgt baca kisah kucing ni..

tq ha..sudi singgah belog buruk sy..