Thursday, March 3, 2011

2 Ek0r Mamat Ni Bikin Hati Aku Panas!!

.

aha! tajuk entry cam panas je kan?..memang pun..cam lahar gunung berapi kat Ind0n tu..ggrrr! 2 ek0r mamat ni yang berperangai cam gampang betul2 buat aku hilang sabar..

MAMAT 1 
  • kejadian ni berlaku kelmarin waktu aku beli makan tengahari..kebetulan terserempak dengan mamat ni yang dah lama jumpa..biasa la, kalau dah lama tak jumpa, b0rak2, tanya kabar..sambil b0rak, sambil amik makanan..dalam tengah2 b0rak tu, tetiba mamat ni leh tepuk belakang badan aku..aku tersentak, gamam, kedu..nasib baik aku takde heart attack..kalau tak, k0j0l aku kat situ..aku jegilkan mata aku yang sepet ni ke arah die..tapi die, wat selamba badak je..memang gampang!! kalau ye pun nak bergurau, agak2 la..aku teng0k perut die yang buncit tu, cam punch bag .nak je aku tumbuk laju2 perut die, bi0r sampai terkeluar usus, muntah darah..tanpa berlengah, aku cepat2 bayar & terus blah..kalau terus duk kat situ, alamat penumbuk aku ni hinggap kat muka die..kang, terus makan guna straw..binawe punya jantan!
 MAMAT 2
  • Kejadian ni plak berlaku semalam..ade s0rg sub-c0n ni nak datang 0pis amik qu0tati0n yang die minta aku print & e-mail ke UTM aritu..bila dah bagi, die leh s0und aku, "camne awk buat keje ni? kenapa tak selarikan nama Pengarah syarikat? takkan qu0tati0n camni saya nak anta ke Pengarah UTM?"..bengang betul..ati aku panas..menggigil badan aku akibat terlalu marah..kalau nak suh aku perbetulkan benda tu pun, cakap la dengan cara yang berhemah..aku s0und lek, "awk ni marah saya cam baru arini saya buat keje ni! benda sikit je"..aku rampas kertas kat tangan die sambil membebel, "dah 0rg buatkan, lagi nak k0mplen, b0ng0k"..aku tekan keypad kuat2 untuk menyatakan rasa tak puas hati..agaknye die deng0r pe yang aku ckp, die balas "dari ari Jumaat saya e-mail..awk tak buat juga..ari isnin, kul 9 saya c0l, awk baru masuk 0pis, kul 10 saya c0l, awk bru nak 0n k0mputer"..pergghh! lagi mendidih aku di buatnya..nak kena mamat ni..tanpa men0leh ke arahnya, aku cakap, "awk b0s saya ke? eh! banyak lagi keje yang perlu saya settlekan dari fikir awk punya keje tau tak? kalau awk rasa keje awk tu sempurna, len kali wat sendiri, jangan nak nyusahkan saya, faham!"..aku deng0r, die c0l b0s aku..k0 nak ngadu kat b0s aku ek?..k0 ni cengeng la, br0..cam haram! ngadu la..aku skit pun tak heran, tak takut la..
  • bila dah siap, nak je aku campak kertas tu kat muka die yang cam cipan gurun tu..aku c0l b0s aku, tya pe jawatan yang mamat tu pegang..terbahak2 aku ketawa sampai nak muntah darah bila dapat tau yang die tu cuma KULI BATAK je..

0 comments