Saturday, April 9, 2011

Terasa Malu Pulak..

.

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..bersyukur sangat2 sebab dapat menyelesaikan separuh daripada kerja2 0pis yang semakin hari semakin bertambah..mata yang sepet, makin menjadi sepet akibat tak cukup tid0..0tak dah jadi tepu, beku, sendat, mampat..haish! terpaksa juga ketepikan masa senggang untuk rehat & juga si buah hati terchenta..tapi tak mengapa, semuanya kerana rasa tanggungjawab sebagai kuli, walaupun penat, terpaksa berk0rban, yang pasti kerja mesti mau beres, dapat rezeki halal..

Es0k, Ahad kena pula jadi siput sifu ngaj0r kung fu staff baru kawan b0s aku bab2 buat claim & yang sewaktu dengannya..ad0yai! aku memang paling lemah kalau bab2 ngaj0r 0rg ni..bukan ape, aku ni jenis baran..kalau, dah ngaj0r sekali-dua, muleh faham takpe gak tapi kalau dah berkali2 aj0r masih tak faham, seperti mau hantuk pale aku ke dinding je..kang, kalau hantuk pale anak 0rg, kena sumbat dalam rumah besi le gamaknye..

Eh! dah lari tajuk ni..*asik merepek je k0 Yatt..kang 0rang nyampah plak*..0k, nak st0ry ni, pernah tak k0rang mengalami situasi di mana kawan2 k0rang pinjam duit tapi tak pernah bay0r?..pernah kan?..tu la yang aku alami sekarang..walaupun tak banyak tapi mencukupi juga la untuk beli henp0n 2-3 bijik *tengah idam hp s0ny XPERIA X10*..c0l berulang kali, tak jawab *kalau henp0n tu muleh berkata2, beliau akan cakap "k0 ni tak reti penat ke c0l n0. die?*..mesej tak reply..aku rasa malu sebab terasa se0lah2 diri ni pul0k yang berhutang dengan beliau..sebulan dua buleh tahan lagi tapi dah setahun..kalau charge interest, dah beranak-pinak duit tu..kay0 m0kcik..s0, sekarang aku akan terapkan dalam diri menjadi se0rang yang bersifat kedekut..muleh gitu?..takm02, tak el0k ade sikap sedemikian rupa..takm0 berdendam..(^_^)

1 comment

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

memang tensen ah kalau org pinjam duit x bayor..